A szolgáltató a nyilvántartásba vett írásos bejelentést, illetőleg a panaszt - amennyiben arra mód van - azonnal, de legkésőbb 30 napon belül megvizsgálja. A vizsgálat lefolytatását követően - az összes információ birtokában - a szolgáltató elbírálja a panasz jogosságát, és erről a válaszát írásba foglalja és egy példányát az előfizetőnek átadja, vagy kézbesíti (elektronikus formában megküldi) részére.
A szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja azt. Amennyiben a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet készít és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja. Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges a szolgáltató a panaszról haladéktalanul jegyzőkönyvet készít és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóak szerint jár el.